Wyrok WSA w Krakowie z dnia 30 września 2025 r., sygn. III SA/Kr 565/25
Brak formalnego uzasadnienia uchwały rady gminy nie stanowi podstawy do stwierdzenia jej nieważności, jeżeli możliwe jest ustalenie przesłanek jej podjęcia z innych materiałów legislacyjnych, pod warunkiem, że projekt uchwały spełnia ustawowe wymagania proceduralne.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący S WSA Katarzyna Marasek-Zybura Sędziowie WSA Ewa Michna (spr.) ASR WSA Marta Kisielowska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 30 września 2025 r. sprawy ze skargi Prokuratora Prokuratury Okręgowej w Krakowie na uchwałę Rady Gminy M. Nr VI/49 z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie: ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy M. oddala skargę.
Uzasadnienie
Rada Gminy Mucharz, działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2025 r., poz. 153) oraz art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz.U. 2023 r., poz. 2151) podjęła 18 czerwca 2019 r. uchwałę nr VI/49 w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Mucharz.
