Czy niezamortyzowane nakłady na wykończenie biura można zaliczyć do kosztów podatkowych po zakończeniu umowy najmu
PROBLEM
Spółka poniosła nakłady na wykończenie i aranżację biura, które przez pewien czas pełniło funkcję jej siedziby. W trakcie trwania umowy najmu spółka zdecydowała się przenieść do innego budynku (do siedziby spółki, którą wkrótce przejęła). Poprzednie biuro zostało podnajęte. Dla celów podatkowych nakłady na aranżację były nadal amortyzowane (okres 10-letni), podczas gdy umowa najmu została zawarta na 5 lat. Obecnie umowa dobiega końca, a część nakładów pozostanie w lokalu (nie jest możliwe ich usunięcie). Zarządca budynku zdecydował o ich pozostawieniu. Czy spółka, która poniosła te nakłady, może zaliczyć ich niezamortyzowaną część do kosztów uzyskania przychodów w chwili sporządzenia protokołu przekazania biura? Co należy zrobić, aby uznać te nakłady za koszt podatkowy?
