Postanowienie NSA z dnia 9 grudnia 2025 r., sygn. II OZ 1892/25
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz po rozpoznaniu w dniu 9 grudnia 2025 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia K. J. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 września 2025 r. sygn. akt VII SA/Wa 1618/25 o odmowie wstrzymania wykonania zaskarżonego postanowienia w sprawie ze skargi Ł. J. na postanowienie Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 23 kwietnia 2025 r. nr 515/2025 w przedmiocie wykonania zastępczego obowiązku postanawia: oddalić zażalenie.
Uzasadnienie
Pismem z 27 maja 2025 r. Ł. J. (dalej: skarżący) wniósł skargę na postanowienie Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z 23 kwietnia 2025 r. nr 515/2025, utrzymujące w mocy postanowienie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m.st Warszawy (dalej: PINB) z 5 marca 2025 r. nr EN/45/25, w przedmiocie skierowania do wykonania zastępczego, na koszt i niebezpieczeństwo zobowiązanych: K. J. i Ł. J., obowiązku określonego decyzją PINB z 27 marca 2023 r. nr IIOT/151/2023, nakazującą B. B. i L. C. doprowadzenie – w określonym terminie – murku odgradzającego tarasy na II piętrze między nieruchomościami przy ul. [...] w W., od strony ul. [...] do stanu poprzedniego, poprzez naprawę pokrycia na szczycie murku odgradzającego oba tarasy wraz z uszczelnieniem łączenia blach w sposób zapewniający właściwe odprowadzenie wód opadowych i uniemożliwiających ich przenikanie w warstwy wykończeniowe budynków. W skardze zawarto wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonego postanowienia z uwagi na ryzyko wyrządzenia nieodwracalnej szkody przez wykonanie robót budowlanych na koszt skarżącego, przy braku określenia wymagań technicznych.
