Wiążąca informacja stawkowa z dnia 18 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.509.2025.2.IH
WIS USŁUGA – wstęp do pomieszczenia, w którym organizowana jest gra za pomocą systemu urządzeń, którego głównym elementem jest mata interaktywna.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r., poz. 775, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 26 października 2025 r. (data wpływu 26 października 2025 r.), uzupełnionego pismem z dnia 7 listopada 2025 r. (data wpływu 7 listopada 2025 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – wstęp do pomieszczenia, w którym organizowana jest gra za pomocą systemu urządzeń, którego głównym elementem jest mata interaktywna
Opis usługi: Świadczona przez Wnioskodawcę w lokalu użytkowym usługa polega na umożliwieniu wstępu do pomieszczenia, w których organizowana jest gra za pomocą systemu urządzeń, którego głównym elementem jest mata interaktywna. Przed umożliwieniem wstępu do pomieszczenia i korzystania z urządzenia, uczestnicy zakupują bilet wstępu. Uiszczana opłata jest jednakowa dla wszystkich uczestników i ustalana według cennika. Personel wskazuje uczestnikom pomieszczenie wraz z matą, które będą wykorzystywać do rozgrywki. Uczestnicy są wpuszczani na wskazany czas do technicznie przygotowanego pokoju wyposażonego w interaktywną matę, z którą zintegrowany jest monitor oraz projektor multimedialny wyświetlające zasady gry, czas rozgrywki czy wynik uczestników. Przed uruchomieniem gry personel wyjaśnia uczestnikom zasady korzystania z pomieszczenia oraz jego urządzeń. Uczestnicy samodzielnie lub z pomocą personelu wybierają rodzaj gry zręcznościowej oraz kierując się informacjami wyświetlonymi na monitorze oraz na ścianie (z pomocą projektora) biorą udział w rozgrywce. Gra trwa (…). Zadania uczestników są zróżnicowane w zależności od wybranej gry oraz poziomu trudności, jednak każda gra polega na zręcznościowej zabawie przypominającej dziecięcą grę o nazwie „podłoga to lawa”. Na ścianie za pomocą projektora wyświetla się czas gry, punkty życia gracza (ilość możliwych do popełnienia błędów przed zakończeniem danej rundy gry) oraz inne istotne informacje dla przebiegu rozgrywki. Interaktywna podłoga jest złożona z płytek wyświetlających różnorodne kolory (związane z rozgrywką), po których chodzą uczestnicy. Dotknięcie kafelka o kolorze (…) wiąże się z „odebraniem punktu życia”, a utrata określonej ilości kończy grę, którą można rozpoczynać ponownie aż do momentu zakończenia czasu wykupionego w ramach biletu wejściowego. Celem uczestnika w trakcie rozgrywki jest unikanie (…) kafelków, które potrafią zmieniać swoją pozycję, oraz dotykanie kafelków o innych kolorach, co skutkuje zdobywaniem punktów oraz przejściem do kolejnego poziomu gry. Oprogramowanie aktualnie pozwala na skorzystanie z kilku gier. Jedna z nich ma charakter zręcznościowy i polega na unikaniu stacjonarnych lub ruchomych (…) pól oraz dotykaniu kafelków z punktami dla gracza. Druga jest zręcznościowo-pamięciowa i polega na czasowym wyświetleniu różnymi kolorami obrazka na podłodze z kafelków, który następnie gracze muszą odtworzyć poprzez dotykanie odpowiednich płytek. Uczestnicy w każdym momencie mogą zmienić grę lub poziom trudności rozgrywki, natomiast do końca zabawy dochodzi wraz z końcem czasu rezerwacji.
