Formularze i Wzory Premium, Podatkowe prawo
Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. poz. 816).

Wypełnij
Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:
- datę sprzedaży;
- nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
- termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
- wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
- zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;
- dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
- protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
Przepisy nie stanowią, w jaki sposób sporządzać protokół w przypadku sprzedaży w drodze wysyłkowej stąd prawidłowe prowadzenie ewidencji wymaga każdorazowo podpisania protokołu również w takim przypadku.
Nie wskazano również, czy w ewidencji należy ujmować sprzedaż anulowaną (brak odbioru ze strony sprzedawcy).
