Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-12-19

Wydatki na promocję i reklamę

Czy warto sponsorować?

Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Edward Jankowski, Izba Skarbowa w Warszawie
Sponsoring najczęściej widoczny jest w audycjach radiowych i programach telewizyjnych poprzez krótkie informacje lub reklamy mówiące o tym, jaka firma sponsorowała audycję, nagrodę, film lub festiwal. Sponsor, finansując daną audycję lub program, musi otrzymać pewną korzyść w zamian za własne świadczenie.
O sponsorowaniu możemy mówić wtedy, gdy fundator przeznacza pewne środki finansowe na wytworzenie, wyprodukowanie, przeprowadzenie różnych przedsięwzięć (filmy, konkursy, festiwale, wycieczki itp.) w zamian za określone korzyści.
Ministerstwo Finansów w piśmie z 23 kwietnia 1994 r. (PO 3-722-170/WK/93), dotyczącym reklamy i sponsoringu, wyjaśniło:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00