Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-04-21

Ubezpieczenie OC dla prowadzących biura rachunkowe

Czy można się ubezpieczyć od szkód powstałych ze złego wykonywania doradztwa księgowo-finansowego? Jak długo może trwać ochrona ubezpieczyciela od zakończenia tego ubezpieczenia?

Dr Tomasz Bernat
Uniwersytet Szczeciński, broker ubezpieczeniowy
prawo.autorzy@infor.pl
Niemal każda działalność gospodarcza wymaga prowadzenia odpowiedniego sposobu księgowości zdarzeń gospodarczych. Ponadto obok tych działań wykonywanych jest wiele czynności „papierowych” polegających na tworzeniu i wysyłaniu różnego rodzaju deklaracji do odpowiednich organów państwowych, jak urzędy skarbowe czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wielokrotnie właściciele małych i średnich firm nie potrafią lub nie chcą samodzielnie prowadzić takich spraw i przerzucają obowiązek na biura rachunkowe, które za odpowiednim wynagrodzeniem mogą prowadzić całość „papierkowej roboty”. Właściciele biur rachunkowych za swoje czynności odpowiadają majątkiem, w sytuacji gdy ich działania nie będą zgodne z odpowiednimi przepisami (podatkowymi lub zusowskimi). Ponoszą oni konsekwencje swoich działań, pokrywając poniesione przez ich zleceniodawców straty. Mogą to uczynić wykorzystując własny majątek lub też zawarte wcześniej ubezpieczenie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00