Dopłaty do demontażu pojazdów - skutki podatkowe
Przedsiębiorcy prowadzący stacje demontażu aut wycofanych z eksploatacji mogą wnioskować o dopłaty do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) (art. 410a ustawy - Prawo ochrony środowiska).
Anna Piórkowska
Środki na dopłaty do demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji przysługują wyłącznie przedsiębiorcom prowadzącym stacje demontażu, którzy:
1) uzyskali wymagane poziomy odzysku i recyklingu, tj. odpowiednio 95 i 85 proc. masy pojazdów przyjętych do stacji demontażu, poza autami wyprodukowanymi przed 1 stycznia 1980 r., dla których wskaźniki te wynoszą 75 i 70 proc. (art. 28 ust. 1 i 2 ustawy o recyklingu pojazdów),
2) posiadają decyzje wymagane w związku z prowadzeniem stacji demontażu (decyzje wydawane są przez marszałka województwa),
3) złożyli do NFOŚiGW oraz marszałka województwa roczne sprawozdanie na temat prowadzonej działalności: sprawozdanie za dany rok należy złożyć w terminie do 15 lutego następnego roku za dany rok (art. 30 ustawy o recyklingu pojazdów),
4) złożą wniosek o dopłatę wraz z wymaganymi dokumentami,
5) złożą zapewnienie, że wnioskowana dopłata wraz z innymi uzyskanymi formami pomocy publicznej nie przekroczy w okresie bieżącego roku oraz dwóch poprzedzających lat dozwolonej kwoty pomocy de minimis (dla przedsiębiorców, którzy nie prowadzą działalności w sektorze transportu drogowego, jest to równowartość 200 000 euro).
