Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-01-11

W uchwale dotacyjnej na zabytki nie powinno być zwrotów ogólnych, niedookreślonych

Burmistrz miasta opracował projekt uchwały dotacyjnej na zabytki na 2023 r. We wzorze wniosku znalazł się wymóg dołączenia załączników, w tym „innych załączników i ewentualnych opinii”. Chodzi o to, aby „zabezpieczyć” interes gminy w razie konieczności weryfikacji wniosków i móc wzywać w razie potrzeby do podania dodatkowych informacji. Czy taki zapis jest prawnie dopuszczalny?

Zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji uregulowano m.in. w art. 81 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (dalej: u.o.z.o.z.). Postanowiono w nim m.in., że dotacja może być udzielona przez organ stanowiący gminy, powiatu lub samorządu województwa w trybie określonym odrębnymi przepisami, na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale. Ponadto stanowi on, że dotacja, w zakresie określonym w art. 77 u.o.z.o.z., może być udzielona w wysokości do 100 proc. nakładów koniecznych na wykonanie przez wnioskodawcę prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00