Dziennik Gazeta Prawna 31/2023 z 14.02.2023 [dodatek: Gazeta Prawna]
Artykuł
z dnia 13.02.2023
Data publikacji: 13.02.2023
media społecznościowe
Hashtag #współpraca nie wystarczy do oznaczenia reklamy
Za nieprawidłowe oznaczanie treści w mediach społecznościowych prezes UOKiK postawił zarzuty trojgu influencerom
Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej (Dodzie) i Małgorzacie Rozenek-Majdan grożą kary do 10 proc. ich rocznych przychodów. Jak stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, promują oni na Instagramie „produkty różnych reklamodawców” w swoich wpisach internetowych, otrzymując za to wynagrodzenie, ale nie oznaczają treści sponsorowanych „w sposób jednoznaczny, czytelny i zrozumiały”. A przez to mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do charakteru publikacji i swoich relacji z reklamodawcami.
