Dziennik Gazeta Prawna 94/2023 z 17.05.2023 [dodatek: Gazeta Prawna]
Artykuł
z dnia 17.05.2023
Data publikacji: 17.05.2023
prawa konsumenta
Składając zamówienie, klient nie wie, ile zapłaci
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił firmie Glovo zarzuty wprowadzenia klientów w błąd.
Glovo to platforma internetowa, za pośrednictwem której można zrobić zakupy czy zamówić jedzenie. Klient wybiera z menu pozycję, przy której widnieje cena, ale finalnie, przy płaceniu kwota może być inna. Dzieje się tak, gdy Glovo doliczy dodatkowe opłaty. Na przykład za opakowanie. Powodem może też być za niska kwota zamówienia czy dostarczenie zakupów w złą pogodę. To, według UOKiK, drip pricing, czyli dodawanie na ostatnim etapie zamówienia dodatkowych opłat, o których wcześniej klienci nie byli informowani.
