Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2023-09-11

Rozliczanie fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych

Rozliczanie dla celów podatkowych wydatków poniesionych na prace aranżacyjne w najmowanych powierzchniach, wykonywane zgodnie z oczekiwaniami najemcy (tzw. fit-outów), oraz dodatkowej płatności związanej najczęściej z zagwarantowaniem oczekiwanego poziomu aranżacji najmowanej powierzchni (tzw. cash contribution) często powoduje wiele wątpliwości w działach finansowych. Regulacja podatkowa jest lakoniczna, dlatego jest konieczne uwzględnienie orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych. Ponadto właściwe rozliczenie wymaga uwzględnienia takich elementów, jak zapisy umowne, zakres techniczny wykonanych prac, sposób ich finansowania, w tym partycypacja najemcy w kosztach.

Na pytania dotyczące ww. zagadnień odpowiada ekspert prowadzący na Platformie Wiedzy MDDP unikalne szkolenie „Rozliczanie fit-outów i cash contribution dla celów podatkowych”.

O co pytają na szkoleniach

problem Co wpływa na rozliczenie wydatków na fit-outy na powierzchniach najmu?

odpowiedź To zależy od wielu czynników. Ważny jest charakter techniczny nakładów i jaką pełnią one rolę względem budynku. Czy jest to remont, ulepszenie, niezależny komponent, a może są to prace, które stanowią wartość użytkową tylko dla konkretnego najemcy. Takie wydatki mogą być ponoszone zarówno przez właściciela (wynajmującego), jak i samego najemcę. To również różnicuje sposób rozliczenia. Wynajmujący i najemca mogli zawrzeć w umowie najmu szczególne zapisy dotyczące ich rozliczeń czy finansowania fit-outów, co także ma duże znaczenie dla końcowej oceny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00