Auta elektryczne są tańsze niż spalinowe
Całkowity koszt posiadania samochodu elektrycznego jest znacznie niższy niż auta z silnikiem spalinowym. Nie tylko ze względu na paliwo – mówi Attila Szabó, dyrektor zarządzający oraz prezes zarządu Ford Polska i podkreśla, że pojazdy z takim napędem sprawdzają się również jako użytkowe
Ford mocno inwestuje w elektryfikację. Jakie są plany firmy w zakresie poszerzenia oferty pojazdów elektrycznych w Polsce? Czy nasz rynek nadal jest uważany za niszowy ze względu na małą popularność pojazdów elektrycznych?
Zacznę od pytania o rynek. Nie wiem, czy można go nazwać niszowym, ale na pewno nie jest tak rozwinięty, jak wiele innych rynków w Europie. Zasadniczo udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży pojazdów osobowych sięgnął ok. 5 proc., co oznacza wzrost w porównaniu z 3 proc. w ubiegłym roku. Nadal jest to jednak jeden z najniższych wskaźników w Europie. A w przypadku pojazdów użytkowych, który uważam nawet za ważniejszy w kontekście elektryfikacji, w Polsce wynosi on zaledwie 1,8 proc. Co, szczerze mówiąc, jest wartością niemal znikomą.
