Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Otrzymanie zapłaty za usługę wykonywaną w następnych okresach sprawozdawczych

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wydzierżawia od kilku lat niektóre ze swoich pomieszczeń innej firmie handlowej i wystawia faktury VAT miesięcznie „z dołu” z terminem płatności czternastu dni. Zarząd spółki zdecydował ostatnio, że w grudniu naliczy czynsz dzierżawny i wystawi fakturę kontrahentowi za sześć miesięcy „z góry”, czyli od grudnia 2001 r. do maja 2002 r. W związku z przełomem roku powstaje pytanie, czy cała wartość netto wynikająca z takiej faktury powinna być zaksięgowana w przychodach zespołu 7 i jedynie rachunkowo należy ją powiększyć, natomiast podatkowo tylko w części dotyczącej grudnia 2001 r., czy też część należności odnosząca się do 2002 r. powinna być ujęta na koncie przychodów przyszłych okresów (zespół 8) i figurować w bilansie za 2001 r.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00