Personel i Zarządzanie 4/2003 z 16.02.2003, str. 42
Data publikacji: 30.06.2018
Opis dla sukcesu (1)
Opis dla sukcesu (1)
Zastosowanie, zawartość i
procedura tworzenia opisów stanowisk pracy jako narzędzi ZZLMałgorzata CZERSKA
Autorka - dr hab. - jest profesorem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.
Ryszard RUTKA
Autor - prof. zw. dr hab. - jest pracownikiem naukowym Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.
Kontakt z
autorami:zroiz@panda.
bg.univ.gda.plW dobie ostrej konkurencji i
zmiennych oczekiwań klientów o utrzymaniu się firmy na rynku decyduje jej rozpoznawalność i ludzki kapitał. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest personel zatrudniony w odpowiedniej liczbie i na właściwym miejscu, który dzięki posiadanym kompetencjom skutecznie realizuje cele przedsiębiorstwa. Aby je osiągnąć, warto zastosować jedno z istotnych narzędzi, jakim są opisy stanowisk pracy.O
pisy stanowisk pracy1 stanowią potrzebne i ważne narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. W jakich obszarach przedsiębiorstwa można te opisy wykorzystać, jakie przynoszą korzyści? Niewątpliwie poprawiają one organizację pracy w firmie - dzięki nim osiągany jest jasny i czytelny podział pól działania, a każdy pracownik otrzymuje informacje o swojej roli w instytucji, co zmniejsza poczucie niepewności zatrudnionych osób. Mniejsze jest również niebezpieczeństwo powstania konfliktów.