Personel i Zarządzanie 6/2003 z 16.03.2003, str. 46
Data publikacji: 30.06.2018
Ostatnie ogniwo w łańcuchu sprzedaży
Dzisiejszy merchandising jest połączeniem interesów trzech grup: producenta, sprzedawcy (np. sieci handlowej) oraz klienta. Działanie w interesie detalisty, czyli sklepu, oraz odrębne działania w interesie dostawcy lub producenta, w merchandisingu łączą się w jedną całość pod kątem dobra klienta, którego decyzja o zakupie towaru decyduje przecież o zysku producentów i sprzedawców.
Jakub LADRA
Autor specjalizuje się w obsłudze kluczowych klientów w zakresie merchandisingu w firmie Work Service.
Kontakt: jakub.ladra@workservice.pl
Dzisiejszy merchandising nie opiera się już wyłącznie na doświadczeniach związanych z tradycją i intuicją, lecz przede wszystkim poparty jest regularnymi badaniami z dziedziny psychologii behawioralnej oraz socjologii grup społecznych. Celem działań merchandisingowych, jakie podejmuje każda sieć handlowa, jest Składa się na to wiele czynników, z których klienci często nie zdają sobie sprawy i którym nieświadomie się poddają: kolorystyka, oświetlenie, muzyka, klimatyzacja, wewnętrzna aranżacja wraz z wyposażeniem architektonicznym sklepu, szyldy, witryny, strefa wejścia a nawet sposób powiązania sklepu z parkingiem.
