Personel i Zarządzanie 10/2003 z 16.05.2003, str. 62
Data publikacji: 30.06.2018
Szkolenia nastawione na wyniki
Dziś firmy stawiają na szkolenia przynoszące bardzo konkretne wyniki. To nastawienie na efektywność sprawia, że zarówno trenerzy korporacyjni, jak i zewnętrzni muszą coraz częściej odgrywać rolę „konsultantów zmian nastawionych na rezultat”. Dalsze pozostawanie trenera jedynie w roli „realizatora dydaktyki biznesowej” jest już dalece nie wystarczające.
Ciekawy tekst dotyczący tego zagadnienia można odnaleźć w majowym numerze miesięcznika „T+D Magazine”, wydawanego przez ASTD (American Society for Training and Development). Artykuł pt. „Demystifying performance. A roadmap” w zamyśle autorów, ma być pierwszą częścią swego rodzaju przewodnika, pokazującego krok po kroku, jak dział polityki personalnej powinien pokierować zmianą podejścia do szkoleń tak, by z roli pomocnika stać się prawdziwym partnerem biznesowym dla liniowej kadry kierowniczej.
