Personel i Zarządzanie 21/2003 z 01.11.2003, str. 46
Data publikacji: 30.06.2018
Prawne podwaliny Europy (25)
Ograniczanie w poszczególnych krajach Unii Europejskiej wydatków na zdrowie oraz przekazanie zaoszczędzonych w ten sposób kwot na działalność produkcyjną doprowadziłoby do nierównowagi konkurencyjnej we Wspólnocie. Dlatego też prawo unijne precyzyjnie określa obowiązki władz państwowych, pracodawców i pracowników dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Jakie działania musi podjąć pracodawca i jakie służby powołać w sytuacji zagrożenia zdrowia personelu?
Krzysztof WALCZAK
Autor jest doktorem prawa; jest szefem projektów ds. stosunków pracy w Hay Group Sp. z o. o. oraz wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego oraz w Wyższej Szkole Handlu i Prawa w Warszawie; jest członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Kontakt: krzysztof walczak@haygroup.com
Podstawowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa pracowników podczas pracy zostały zawarte w dyrektywie Rady Europy 89/391 z 12 czerwca 1989 r. dotyczącej realizacji przedsięwzięć mających na celu poprawę bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników - tzw. dyrektywie ramowej.
Celem - zdrowie i bezpieczeństwo
W preambule wskazuje się cele wydania dyrektywy, do których zaliczono:
