Personel i Zarządzanie 6/2004 z 01.06.2004, str. 83
Data publikacji: 01.07.2018
HRM w małej firmie
W jaki sposób prowadzić politykę personalną i realizować związane z tym zadania w małej firmie? Czy tworzyć specjalistyczną komórkę personalną, czy przekazać uprawnienia i odpowiedzialność za zarządzanie ludźmi menedżerom linowym? A może zastosować trzecie rozwiązanie: outsourcing funkcji personalnej?
Małgorzata Sidor-Rządkowska
Autorka jest doktorem nauk społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowcą zarządzania zasobami ludzkimi na studiach MBA w Wyższej Szkole Zarządzania The Polish Open University w Warszawie.
Kontakt: personel@infor.pl
*Rozwiązanie pierwsze, czyli utworzenie w małej firmie wyspecjalizowanego działu personalnego, Małgorzata Sidor-Rządkowska opisała w „Personelu” nr 4(169) z kwietnia br., str. 78; rozwiązanie drugie - powierzenie zadań personalnych kierownikom liniowym - w „Personelu” nr 5(170) z maja br.
Outsourcing należy do tych pojęć z dziedziny zarządzania, które zrobiły w ostatnich latach oszałamiającą karierę. Popularności i złożoności terminu odpowiada mnogość definicji. Nie wchodząc w kwestie różnic między nimi określmy outsourcing jako „przedsięwzięcie polegające na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa macierzystego realizowanych przez nie funkcji i przekazanie ich do realizacji innym podmiotom”. Za najbliższy znaczeniowo odpowiednik terminu outsourcing można więc uznać określenie „zlecenie na zewnętrz”.
