Personel i Zarządzanie 10/2004 z 01.10.2004, str. 86
Data publikacji: 02.07.2018
Jak optymalnie dostosować swój styl kierowania do poziomu rozwoju zespołu
Czytelnik pyta
Jestem młodym menedżerem, z pewnym już doświadczeniem zawodowym. Pracowałem w kilku firmach na stanowiskach kierowniczych. Zarządzałem nie tylko małymi 5-6-osobowymi zespołami, ale również większymi, liczącymi do 30 pracowników. Obecnie zmieniam pracę, zaproponowano mi stanowisko menedżerskie w dużej firmie reklamowej. Podczas rekrutacji poinformowano mnie, że zespół, którym będę kierował, już istnieje, a poprzedni przełożony był z nim skłócony. Konflikt miał naturę interpersonalną, ale dotyczył także spraw merytorycznych. Stwierdzono, że ze względu na moje kompetencje oraz osobowość, jestem odpowiednim kandydatem i potrafię umotywować członków tego zespołu. Nieco obawiam się tej roli i zastanawiam, jak dostosować swój styl kierowania do zaistniałej sytuacji i ludzi, którzy będą moimi podwładnymi. Na co powinienem zwrócić uwagę i jak zarządzać takim skonfliktowanym zespołem?
