Personel i Zarządzanie 10/2004 z 01.10.2004, str. 97
Data publikacji: 02.07.2018
Jak poprawić komunikację i współpracę między pracownikami etatowymi i nieetatowymi
Jedno pytanie - trzy porady
Jak poprawić relacje pomiędzy pracownikami etatowymi i nieetatowymi, współpracującymi z firmą jako samodzielne podmioty gospodarcze, albo zatrudnionymi na umowę zlecenie do konkretnego projektu?
Nasza firma - działająca na rynku tzw. nowych technologii - zatrudnia kilkadziesiąt osób na etacie. Tyle samo osób współpracuje z nami jako freelancerzy*. Są to ludzie, którzy nie byli wcześniej naszymi pracownikami - zostali „odkryci” na rynku pracy i od razu zaproponowaliśmy im współpracę jako osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Problem stanowi zła jakość komunikacji między jedną a drugą grupą, konflikty i nieporozumienia, nieprzekazywanie przez freelancerów istotnych informacji, które mogłyby ułatwić pracę ich kolegom na etacie. Problemem są też zdarzające się wśród freelancerów przypadki nielojalności. Złe relacje między obiema grupami mają widoczny wpływ na obniżoną wydajność pracy. Jakie działania z zakresu HRM mogą uzdrowić obecną sytuację i zapobiec pojawianiu się tych problemów w przyszłości?
Porada pierwsza
Zbudować identyfikację z firmą
Radzi Roman Rostek
- starszy konsultant w firmie GFMP Management Consultants
Zaangażowanie współpracowników zewnętrznych można rozbudzić, gdy będą identyfikować się z firmą. Powinni jednak uczestniczyć w pracach wspólnie z osobami zatrudnionymi na etacie.
