Personel i Zarządzanie 11/2004 z 01.11.2004, str. 76
Data publikacji: 02.07.2018
Jak pomóc wypalonym menedżerom
Zanim pojawi się u pracownika syndrom wypalenia zawodowego, poprzedzają go pewne symptomy ostrzegawcze. Najważniejszym z nich jest stres. Aby go zwalczyć - nie wolno go samemu potęgować, stawiając sobie wygórowane wymagania i nierealistyczne cele.
Czytelnik pyta
Pracuję od niedawna jako menedżer HR w dużej korporacji. Wśród moich wielu obowiązków znajduje się rozwój pracowników, w tym również menedżerów. I to właśnie nad rozwojem menedżerów w mojej firmie zastanawiam się w tej chwili najbardziej. Większość z nich to menedżerowie z dużym stażem, którzy mają bardzo wiele doświadczeń, przeszli przez mnóstwo szkoleń i z niejednego pieca chleb jedli. Wszyscy pracują bardzo intensywnie, często po godzinach. Po wszystkich widać zmęczenie - trudno wskrzesić w kimkolwiek entuzjazm do jakichkolwiek nowych pomysłów. Wszyscy patrzą tylko na zegarek i bardzo często narzekają. Gdy proponuję menedżerom jakieś szkolenia, tłumaczą się innymi priorytetami i niechętnie podejmują ze mną rozmowę. Zastanawiam się, czy to sygnały wypalenia zawodowego, stresu? I jak mam w tej sytuacji im pomóc i jak rozwijać ich kompetencje?
