Personel i Zarządzanie 2/2005 z 01.02.2005, str. 38
Data publikacji: 02.07.2018
Kaskada informacji
Nadmiar i złożoność narzędzi służących porozumiewaniu się pracowników niekiedy zabijają komunikację w firmie. Skupiając się na coraz bardziej wyrafinowanych środkach technicznych można łatwo stracić z oczu człowieka i w rezultacie osiągnąć skutek odwrotny od zamierzonego. W British American Tobacco postanowiono wdrożyć rozwiązanie, które w przebieg procesu komunikacji w równym stopniu angażuje nadawcę przekazu, jak i jego odbiorcę.
Bartosz Cholawo
Autor jest kierownikiem ds. public relations, odpowiedzialnym za komunikację wewnętrzną w British American Tobacco Polska.
Kontakt: bartosz cholawo@bat.com
Marek Kosycarz
Autor jest krajowym kierownikiem ds. korporacyjnych w British American Tobacco Polska.
Kontakt: marek kosycarz@bat.coml
Komunikacja wewnętrzna w British American Tobacco (BAT) służy przede wszystkim realizacji celów biznesowych i strategicznych firmy. Dlatego najważniejszym zadaniem działu komunikacji jest budowanie zaangażowania pracowników, a nie jedynie zaspokajanie ich ciekawości na temat sytuacji w przedsiębiorstwie. Obok informowania i edukowania członków personelu ważne jest bowiem to, aby ten proces przebiegał w obie strony: do i od pracownika.*
Szybkość, wielkość, cel
Na początku roku zespół do spraw komunikacji wewnętrznej tworzy - weryfikowany co miesiąc - plan działania. Raz w miesiącu członkowie tego zespołu spotykają się również z dyrektorem generalnym, aby omówić z nim, o czym pracownicy będą informowani, i uwzględnić jego propozycje.
