Haerowiec - czyli kto?
Pracownicy działów personalnych najczęściej są traktowani jako eksperci ds. administracji. Większość z nich twierdzi, że ich głównym zadaniem jest standardowa praca administracyjna. Tylko niewielka część uważa, że bierze udział w strategicznym zarządzaniu kapitałem ludzkim, chociaż powinno być ono podstawową funkcją działu personalnego. Jednocześnie pracownicy spoza departamentów personalnych postrzegają haerowców jako administratorów, słabo sprawdzających się w roli rzecznika pracowników.
Taki obraz haerowca w polskiej firmie wyłania się z wyników badania Barometr HR, przeprowadzonego na przełomie kwietnia i maja 2007 r. przez Benefactor Group, GazetaPraca.pl i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
Ankietą objęto 476 osób, w tym 337 pracowników działów HR i 139 osób z innych działów. 59 proc. badanych stanowili pracownicy firm zatrudniających mniej niż 500 osób. Pozostałe 41 proc. to pracownicy dużych firm zatrudniających ponad 500 osób. Najchętniej udział w ankiecie brali pracownicy z największych firm - liczących ponad 1 tys. osób.
