Budowanie wizerunku pracodawcy w McDonald''s - studium przypadku
A może frytki do tego?
W ciągu kilku ostatnich miesięcy w telewizji pojawił się spot reklamujący pracę w firmie McDonald''s. To pierwszy w Polsce przypadek wykorzystania reklamy telewizyjnej w kampanii rekrutacyjnej. I najbardziej spektakularny element strategii budowania wizerunku firmy McDonald''s jako pracodawcy.
Joanna Kotzian
Autorka jest menedżerem PR i marketingu w Grupie HRK. Od początku istnienia firmy jest odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii promocyjnej. Współpracuje z klientami jako menedżer produktu w zakresie budowania wizerunku pracodawcy. Jest autorką badań i publikacji dotyczących rynku pracy.
Kontakt:
joanna.kotzian@hrk.pl
Sieć McDonald''s w Polsce to 212 restauracji. Pracuje w nich ponad 12 tysięcy pracowników. Dominują ludzie młodzi. Część wiąże się z firmą McDonald''s na dłużej, dużą grupę stanowią jednak osoby, które traktują zatrudnienie w restauracjach jako formę pracy sezonowej. Zapewnienie stabilnego zespołu dla tak dużej sieci to nie lada wyzwanie, zwłaszcza na dzisiejszym rynku pracownika. Dodatkowo rekrutację utrudniały negatywne stereotypy dotyczące pracy w McDonald''s, dla których pożywką były także artykuły prasowe. Korzystając ze swoich doświadczeń z podobnymi problemami na innych rynkach, firma postawiła na działania, które wyprzedzą ewentualne problemy i zapewnią firmie przyciągnięcie i zainteresowanie ofertą właściwych kandydatów. Działania te miały też systematycznie budować w grupie docelowej świadomość i atrakcyjność marki McDonald''s jako pracodawcy. W skład zespołu pracującego nad strategią wizerunkową firmy wchodziły osoby z działów HR, PR oraz marketingu. Dzięki temu w kampanii rekrutacyjnej zastosowano wiele rozwiązań, które tradycyjnie wykorzystywane są w komunikacji z klientami.
