Uwarunkowania nowej strategii personalnej w PKP CARGO SA - studium przypadku
Lokomotywa zmian (1)
Budowanie dobrego wizerunku jest wyzwaniem nie tylko dla firm nowo powstających, które chcą przyciągnąć ludzi do pracy. Niewątpliwie o dobre postrzeganie muszą zadbać organizacje działające na rynku od kilkudziesięciu lat, w których procesy biznesowe idą utartymi szlakami, a w kwestii zarządzania ludźmi niewiele się zmienia.
Anna Włudarczyk
Autorka jest stałym współpracownikiem „Personelu i Zarządzania”.
Kontakt:
anna.wludarczyk@infor.pl
PKP CARGO SA jest kolejowym przewoźnikiem towarowym działającym na terenie Polski i poza jej granicami. Zatrudnia około 44 tys. pracowników w 43 jednostkach organizacyjnych w całej Polsce. Dysponuje liczbą prawie 3,6 tys. lokomotyw i ponad 82 tys. wagonów. Jest drugim w Unii Europejskiej kolejowym przewoźnikiem towarowym. Każdego dnia firma uruchamia średnio ponad 1 tys. pociągów towarowych.
Mimo szybko postępującej liberalizacji polskiego rynku kolejowych przewozów towarowych, spółka zachowuje pozycję lidera w branży.
