Każdy jest wyjątkowy
Na wizerunek pracodawcy wpływają nie tylko polityka personalna i komunikacyjna firmy, ale lecz także branża, w której działa. W przypadku sieci handlowych stanowi ona często spore obciążenie. Problem ten dotyczył także Leroy Merlin Polska. Dlatego firma postanowiła podjąć polemikę z negatywnym stereotypem.
Joanna Kotzian
Autorka jest menedżerem PR i marketingu w Grupie HRK. Od początku istnienia firmy jest odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii promocyjnej. Współpracuje z klientami jako menedżer produktu w zakresie budowania wizerunku pracodawcy. Jest autorką badań i publikacji dotyczących rynku pracy.
Kontakt:
joanna.kotzian@hrk.pl
Leroy Merlin tworzy w naszym kraju sieć 26 hipermarketów budowlanych, w których można kupić wszystko, co jest potrzebne do wybudowania, wyposażenia i urządzenia domu. Ich działalność wspiera centrala firmy w Warszawie. Organizacja zatrudnia w Polsce ponad 5 tys. pracowników. Rocznie otwiera w naszym kraju kilka sklepów. Na potrzeby każdego z nich konieczne jest pozyskanie w krótkim czasie ponad 100-osobowego zespołu.
Punkt wyjścia
Firma Leroy Merlin Polska była wielokrotnie nagradzana za prowadzoną politykę personalną - w roku 2007 uzyskała tytuł Solidny Pracodawca 2006, a w latach 2002 i 2003 była laureatem godła Inwestor w Kapitał Ludzki. Na sposób jej postrzegania cieniem kładła się jednak przynależność do branży sieci handlowych, która, po negatywnej kampanii sprzed kilku lat, wciąż kojarzy się wielu osobom ze złym traktowaniem pracowników. Ambitne plany rozwojowe wymagały podjęcia działań, które wpłyną na poprawę wizerunku Leroy Merlin jako pracodawcy - pozwolą firmie wykazać, że obiegowe opinie nie mają uzasadnienia oraz przedstawić w sposób wiarygodny jej ofertę.
