Wirtualne konwersacje
Second Life to rodzaj gry komputerowej, bijącej wszelkie rekordy popularności. To możliwość bawienia się, poznawania nowych ludzi, otwierania biznesu czy uczenia się w trójwymiarowym, wirtualnym świecie tworzonym przez miliony rezydentów od 2003 r. Szkoły językowe zastanawiają się nad możliwością wykorzystania gry do prowadzenia zajęć z lektorem.
Alina Łukawska
Autorka jest kierownikiem działu metodycznego szkoły językowej LANG LTC specjalizującej się w szkoleniach dla firm i instytucji
Kontakt:
alina@lang.com.pl
Second Life jest w pierwszej kolejności postrzegane jako wirtualna gra, miejsce spotkań, nawiązywania kontaktów i wirtualnych relacji.
Popularność Second Life i wzrastająca liczba użytkowników inspiruje firmy i ludzi biznesu do działań PR-owych i marketingowych, a także biznesowych.
Edukatorzy i trenerzy prowadzący szkolenia na uczelniach wyższych i w firmach zadają sobie pytanie, czy Second Life może stanowić przestrzeń szkoleniową. Szkoły językowe przyglądają się możliwościom tego wirtualnego świata pod kątem wykorzystania go do prowadzenia mniej lub bardziej tradycyjnych zajęć z lektorem.
