Sondaż opinii pracowników jako instrument komunikacji wewnętrznej w SPBT Poland - opis praktyki
Pracownik respondentem
Wynagrodzenie czy też strach przed utratą pracy nie są już dla pracowników motywacją do wykonywania jej z pełnym zaangażowaniem. Zasadnicze znaczenie ma to, jak czują się w pracy, jak postrzegają swoje przedsiębiorstwo, na ile się z nim identyfikują i na ile zaspokaja ono ich potrzeby. Obszernych informacji na ten temat dostarczyć mogą sondaże opinii pracowników. Stały się one istotnym źródłem informacji o procesach zachodzących wewnątrz organizacji.
Joanna Radosławska
Autorka jest doktorantką w Szkole Głównej Handlowej oraz specjalistą ds. zarządzania personelem w SPBT Poland.
Kontakt:
joanna.radoslawska @barrethomas.com
Na przełomie 2006 i 2007 roku spółkę przejął nowy inwestor. Został powołany nowy zarząd, a zatem przyjęto również nową politykę i strukturę zarządzania. Zmiany techniczne, organizacyjne i społeczne miały różny charakter i zasięg. Zatrudnieni pracownicy potrzebowali czasu, aby te zmiany zaakceptować.
Cele sondażu
Bilans 2007 roku, ustalanie nowych celów i planów na lata następne był dobrym momentem, aby dowiedzieć się, jak pracownicy oceniają zachodzące zmiany, jak postrzegają siebie i innych w miejscu pracy. Dział HR zaproponował w tym celu sondaż opinii jako narzędzie komunikacji z pracownikami. Jego funkcjami miały być:
