Jaką rolę odgrywa pion HR w procesie integracji?
(Trans)fuzja kapitałów (2)
Komunikacja i współdziałanie łączących się organizacji może zminimalizować negatywne skutki fuzji w obszarze zasobów ludzkich. Dzięki bieżącym informacjom pracownicy, zamiast snuć spekulacje i przypuszczenia, koncentrują się na tym, co naprawdę dla nich ważne - na dobrym przygotowaniu się do zmian. Dlatego najważniejszym zadaniem działu HR jest eliminacja negatywnych emocji i lęków przed nieznanym.
Magdalena Dąbrowska
Autorka jest trenerem, konsultantem, terapeutą (CBT), wykładowcą akademickim, a także partnerem zarządzającym (współwłaścicielem) Target Consulting Center (Szkolenia i Doradztwo). Ponad 7 lat pracowała w międzynarodowym koncernie FMCG, między innymi jako szef działu personalnego i szkoleń. Na tym stanowisku, jak również jako konsultant TCC, przeprowadziła kilka procesów integracji zasobów ludzkich łączących się przedsiębiorstw.
Kontakt:
mdabrowska@target-consulting.pl
W okresie przejściowym pracownicy firmy przejmowanej świadczyli usługi na rzecz organizacji przejmującej, dlatego tak istotnym elementem całego procesu fuzji było bieżące informowanie zatrudnionych o kolejnych działaniach, które dotyczyły ich bezpośrednio. Do momentu przejścia do nowego pracodawcy pracownicy musieli jak najefektywniej realizować cele bieżące.
