Projektowanie i analiza badań opinii pracowników
Rentgen nastrojów
Efektywnie zaprojektowany proces badania opinii pracowników organizacji lub jej klientów może stanowić kluczowe narzędzie zarządzania. Siła wpływu uzyskanych w ten sposób informacji zwrotnych sprawia, iż są one równie ważne, jak dane obrazujące kondycję finansową firmy. Wyniki badania zapewniają realny wgląd w stan najważniejszych zasobów firmy - jej ludzi.
Marta Wójcik
Autorka jest konsultantem Hay Group oraz liderem zespołu Diagnostyki Organizacyjnej. Specjalizuje się w opracowywaniu kompleksowych rozwiązań służących badaniu potencjału oraz rozwojowi pracowników i organizacji.
Kontakt:
marta wojcik@haygroup.com
O prawdziwej korzyści z badania pracowników lub klientów możemy mówić dopiero wtedy, gdy informacja zwrotna stanowi podstawę do planowania zmian usprawniających efektywność funkcjonowania organizacji.
Dlatego też zadawanie odpowiednich pytań, zrozumienie, co oznaczają wyniki, ustalenie priorytetów oraz wdrożenie odpowiednich działań pomoże organizacjom i ich pracownikom realizować cele biznesowe. Informacje zwrotne od pracowników i/lub klientów mogą być wykorzystane jako podstawa do wprowadzania usprawnień zwiększających efektywność procesów zachodzących w firmie, lub do monitorowania efektywności wprowadzanych działań (np. w sytuacji zmiany kultury organizacyjnej czy przejęć lub fuzji).
