Jak kształtować wizerunek firmy?
PROBLEM
Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada "Jak cię widzą, tak cię piszą" obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej.
ODPOWIEDŹ
Firma posiada pozytywny wizerunek, gdy reprezentuje, między innymi, pewną klasę, tradycję i kulturę. W praktyce oznacza to, że przestrzega ona drobiazgowo w swojej praktyce etykiety biznesu. Genezą tej etykiety jest protokół dyplomatyczny i ściśle z nim związany savoir vivre. Stąd podręczniki etykiety biznesu tak często odwołują się do kodeksów dyplomatycznych i towarzyskich.
