Jak opracować strategię pracy zespołu?
Kilka miesięcy temu rozpocząłem pracę jako menedżer w dużej firmie produkcyjnej, w której zarządzam zespołem osób odpowiedzialnych za logistykę. W naszej pracy - jak nigdzie indziej - ważne jest zgranie zespołu i wypracowanie skutecznego modelu współpracy. Mam jednak wrażenie, że wśród członków mojego zespołu każdy ma inne wyobrażenie o tym, jak nasza współpraca powinna wyglądać. Chciałbym to zmienić, zaczynając od analizy obecnej sytuacji. Czy istnieją jakieś badania, na podstawie których mógłbym opracować strategię pracy mojego zespołu?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Inwestując w badania wewnętrzne, organizacje najczęściej decydują się na badania opinii pracowników całej organizacji. Często spotykanym narzędziem jest również ocena 360 lub 180 stopni badająca kompetencje indywidualnych pracowników, stosowana jako metoda wspierająca rozwój.
