Dlaczego oraz w jaki sposób warto dbać o poziom satysfakcji pracowników?
Za kluczowy cel swojej pracy jako menedżera działu personalnego uważam zapewnienie firmie odpowiednio wykwalifikowanej i umotywowanej kadry. Zakładam, że produktywność wykwalifikowanego personelu zależy w dużej mierze od jego morale, czyli poczucia satysfakcji z pracy. Zdaję sobie ponadto sprawę z tego, że chcąc zatrzymać w firmie najbardziej wartościowych pracowników, powinienem większą uwagę przyłożyć do utrzymania wysokiego morale wśród załogi. W związku z powyższym mam pytanie, w jaki sposób warto zadbać o wysoki poziom satysfakcji pracowników?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Satysfakcja z pracy to pozytywna postawa pracownika wobec organizacji i stanowiska pracy. Pozytywne wartościowanie przynależności do danej organizacji oraz pracy na danym stanowisku jest podstawą dla wysokiego morale pracownika. Można oczekiwać, że osoba usatysfakcjonowana z pracy będzie równocześnie umotywowana, zaangażowana i wysoce produktywna. Choć takie oczekiwanie ma swoje uzasadnienie, związek satysfakcji z pracy z poziomem motywacji i zaangażowania oraz efektywnością funkcjonowania jest nieco bardziej skomplikowany, a nawet stanowi zaprzeczenie stereotypowych przekonań.
