Czy warto organizować w firmach staże i praktyki studenckie?
Irena Gbur-Towarnicka
Starszy Doradca ds. HR ING Usługi Finansowe SA
Staże i praktyki studenckie to możliwość budowania wizerunku firmy jako pracodawcy - moim zdaniem niewątpliwie szansa, ale i wyzwanie. Już decyzja, jakie zadania i procesy możemy powierzyć stażyście, tak aby był wsparciem dla zespołu i przy tym sam mógł się czegoś nauczyć, buduje ten obraz. Podobnie zaangażowanie osoby do promocji programu stażu w firmie i na uczelniach oraz rekrutacja studentów pod kątem konkretnych kompetencji pokazują, jakich osób do organizacji szukamy. Istotne jest zaangażowanie menedżera lub opiekuna praktyk, którzy koordynują wykonywane zadania i udzielają stażyście na bieżąco konstruktywnej informacji zwrotnej. I w końcu zaangażowanie budżetu do finansowego wsparcia studenta, zwłaszcza gdy zależy nam, by został u nas dłużej.
