Jak studenci postrzegają rynek pracy (1)
Oferta dla absolwenta
Kryzys w niewielkim stopniu zweryfikował oczekiwania studentów w stosunku do oferty rynku pracy. Nadal szukają oni ciekawych możliwości rozwoju, okraszonych konkurencyjnym wynagrodzeniem, najchętniej w dużej międzynarodowej korporacji, będącej synonimem pożądanego pracodawcy. Zmienił się jednak ich sposób postrzegania roli uczelni w procesie zatrudnienia oraz preferowanych kanałów komunikacji z pracodawcami.
Katarzyna Sowińska-Bonder
Autorka jest starszym konsultantem, Human Resource Consulting,
PricewaterhouseCoopers.
Kontakt:
katarzyna.sowinska-bonder@pl.pwc.com
Rekrutacja 2010 na polskich uczelniach ruszyła właśnie pełną parą. Tłumy oblegające stoiska poszczególnych firm na targach pracy, warsztaty, wystąpienia prelegentów, patronaty firm nad wydarzeniami akademickimi nie różnią się na pierwszy rzut oka od wydarzeń lat ubiegłych. Firmy zdecydowały się pozostać na uczelniach nawet mimo zamrożonej akcji rekrutacyjnej, realizując nieprzerwanie własne strategie employer branding pod kątem młodszych roczników.
Dopiero uważny obserwator odnotuje mniejszą liczbę miejsc dla praktykantów i stażystów, zakłopotane miny pracowników działów HR pytanych o wakaty i dużą liczbę absolwentów oraz bezrobotnych, którzy właśnie na uczelniach chcą odzyskać kontakt z rynkiem pracy.
