Korzyści oceny kompetencji zawodowych i społecznych pracowników
Development i co dalej (1)
W praktyce biznesowej coraz częściej wykorzystuje się development center jako metodę oceny kompetencji pracowników. Cele praktyczne stawiane temu procesowi są dość różne, łączy je natomiast wspólna idea rozwoju kompetencji zarówno ludzi, jak i organizacji. Stąd pytanie: Co dalej? Czemu ma służyć development center i jakie praktyczne korzyści płyną z oceny kompetencji dla organizacji i jej pracowników?
Anetta Krukowska
Autorka jest trenerką Ernst & Young Academy of Business, konsultantką i coachem. Specjalizuje się w budowaniu modeli kompetencyjnych oraz realizacji projektów związanych z ocenami kompetencji. Prowadzi szkolenia dla ekspertów HR w zakresie projektowania i prowadzenia AC/DC oraz diagnozy kompetencji.
Kontakt:
academyofbusiness@pl.ey.com
Development center jest obecnie jedną z najczęściej wykorzystywanych metod do oceny kompetencji zawodowych i społecznych pracowników. Dlaczego? Pracownicy działów HR oraz menedżerowie podkreślają, że do tej pory jest to najbardziej rzetelna metoda diagnozy kompetencji - lepszej na razie nie wymyślono. Opinie te potwierdzają badania trafności prognostycznej ośrodków oceny i rozwoju, przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych (współczynnik trafności rzędu 0,46 - 0,84).
