Kontrola efektów szkoleń językowych
Zarządzanie zamiast sponsorowania
Skąd wiadomo, że szkolenia językowe w naszej firmie przynoszą oczekiwane efekty, pomijając zadowolenie zatrudnionych z faktu, że firma je finansuje? Jak mierzyć postępy pracowników w nauce? Jeśli szkolenia mają być efektywne i naprawdę podnosić kompetencje uczestników, potrzebne są właściwe procesy i narzędzia do zarządzania edukacją językową.
Karol Granoszewski
Autor jest dyrektorem oddziału Educational Testing Service (ETS Global BV) w Polsce.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego. Prowadził szkolenia business English dla kadry zarządzającej polskich przedsiębiorstw. We współpracy ze szkołami językowymi zajmował się wdrażaniem międzynarodowych systemów jakości.
Kontakt:
kgranoszewski@etsglobal.org
Audyt językowy to nowy w Polsce koncept zarządzania szkoleniami językowymi, który stale zyskuje na popularności szczególnie w czasach, gdy uważnie patrzymy na wydatki i zwrot z inwestycji jest dla nas kluczowym parametrem. Audyt językowy pozwala otrzymać informacje na temat efektów, jakie przynosi nauka języków obcych w firmie, tego ilu pracowników naprawdę warto szkolić i czy dostawcy szkoleń wywiązują się ze swoich zadań.
