Lider(ka) CSR
Rok 2010 zakończył pierwszą dekadę rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Podsumowaniem zmian, jakie zaszły w ciągu tej dekady na rynku CSR w Polsce, jest raport z badania "Menedżerowie 500/Lider CSR - Spowiedź Praktyków", przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz GoodBrand & Company Polska.
Marcin Grzybek
Autor jest pracownikiem Działu Zarządzania Wiedzą w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Kontakt:
marcin.grzybek@fob.org.pl
Menedżerowie 500/Lider CSR to kontynuacja analizy "Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza - postawy - praktyka" z 2003 r. Zachowanie wspólnej metodologii obu badań pozwala nie tylko na analizę obecnej sytuacji i najistotniejszych trendów, lecz także na obserwację zmian, jakie zaszły w ciągu ostatniej dekady na rynku CSR w Polsce. Badanie składało się z dwóch elementów:
● Menedżerowie 500 - to badanie ilościowe przeprowadzone na grupie 173 menedżerów firm znajdujących się na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw magazynu "Polityka".
● Lider CSR - część jakościowa, która pozwoliła dokładniej przyjrzeć się postawom, osobistym motywacjom oraz wizji rozwoju CSR, jaką mają menedżerowie najsilniej zaangażowani w realizację tej koncepcji w swoich firmach.
