Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych
Wirtualne nauczanie
Bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz komputerów nie byłoby zdalnego nauczania. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia sprawy e-learningu nie wyczerpuje. Zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania na komputerze nie kończy procesu wdrażania e-learningu. Najważniejszym atrybutem nowej metody nauczania jest przekazywanie wiedzy i zdobywanie kompetencji przez pracowników.
Karol Wolski
Autor jest psychologiem organizacji, doktorantem w Instytucie Psychologii UJ. Aktualnie rozwija własną firmę doradczą InDevelopment, od roku współpracuje z Domem Szkoleń i Doradztwa.
Kontakt:
wolski.karol@gmail.com
W przypadku każdej formy nauczania, nie tylko e-learningu, jednym z najważniejszych elementów całego procesu jest treść szkolenia. Nawet najciekawsza platforma e-learningowa, oferująca różnego rodzaju multimedia, jest bezużyteczna, jeśli treści na niej zawarte nie spełniają określonych standardów. Ważne jest, aby materiał przekazywany w modelu e-learningowym był rzetelny i zarazem zrozumiały dla kursantów. Niebagatelną rolę odgrywa również jego dopasowanie do środowiska pracy oraz możliwość zastosowania podczas wykonywania codzienny obowiązków zawodowych.
