Kreatywne zarządzanie - spotkanie lewej i prawej półkuli
Kompletna głowa
To, jakie zawody wykonujemy, w czym się specjalizujemy, z kim się lepiej rozumiemy, jakie decyzje podejmujemy, ma związek z dominującą funkcją jednej z naszych półkul mózgowych. Najbardziej kreatywne biznesowe tandemy tworzą osoby o odmiennych sposobach myślenia. Która półkula jest dominująca u Jacka Welcha, byłego CEO General Elektric, a która u Stefani Germanotty, bardziej znanej jako Lady Gaga, do niedawna dyrektor kreatywnej w firmie Polaroid?
Borys Niemczewski
Autor jest socjologiem, trenerem, coachem i podróżnikiem; założycielem observatorium.pl i współpracownikiem www.reporterevents.com. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach z tematyki zarządzania, przywództwa oraz rozwoju osobistego. Obecnie proponuje oryginalne projekty szkoleniowe z tematyki kreatywności i innowacji.
Kontakt:
bn@observatorium.pl
Bezprzewodowy internet, przejeżdżający tramwaj, światło na skrzyżowaniu, nowy reklamowy billboard w drodze do pracy, klakson. Nadmiar informacji zalewa nas z każdej możliwej strony. Coraz więcej filtrów stosujemy, aby wytrzymać tysiące bodźców nieustannie nas angażujących. Jedno nie zmieniło się od czasów naszych przodków - proces gromadzenia, a następnie przetwarzania informacji angażuje obie półkule mózgowe, tymczasem tylko jedna z nich odgrywa u każdego z nas dominującą rolę.
Podziwiając np. obraz "Leżąca naga kobieta i muzykant" Pabla Picassa, możemy skupić się na ogóle - obejrzeć go jako całość, bądź "rozebrać" na mniejsze elementy - skupiając się na szczególe. Do jednych z nas przemówią barwy, formy, kształty, inni ujrzą konkretnych bohaterów w jednoznacznej sytuacji. Różnice w odbieraniu rzeczywistości mamy zakodowane głęboko w mózgu.
