Testowanie marki
Rozmowa z Helen Rosethorn, międzynarodowym ekspertem ds. employer brandingu
Temat employer brandingu jest w Polsce obecnie bardzo popularny, większość firm utożsamia jednak to pojęcie z marketingiem rekrutacyjnym. Co odróżnia te dwie koncepcje?
Koncepcja employer brandingu pozwala organizacji ustalić znaczenie jej marki dla istotnych grup interesariuszy - byłych, obecnych i przyszłych pracowników. Wiele organizacji zwraca uwagę na to, że zdolność firmy do pozyskania i utrzymania talentów jest decydująca dla sukcesu biznesowego; w rezultacie zrozumienie marki pracodawcy i zarządzanie nią są dziś kluczowe dla aktywności biznesowej. Marka pracodawcy składa się z dwóch elementów - z propozycji, która tkwi w sercu marki i definiuje treść umowy pomiędzy organizacją i zatrudnionymi w niej ludźmi, oraz z tego, jak ta umowa jest realizowana w praktyce w cyklu życia pracownika w organizacji - od jego zatrudnienia po odejście. Niestety, tendencja do poszukiwania drogi na skróty często skutkuje sprowadzaniem employer brandingu do komunikacji rekrutacyjnej. Organizacje wciąż nie poświęcają wystarczająco dużo czasu i uwagi skutecznemu kreowaniu marki wewnątrz organizacji.
