Co zyskujemy, rozwijając w innych pewność siebie?
Zasady (nie tylko) dla szefa (2)
Rozwijanie w innych poczucia wartości i pewności siebie przynosi firmie wiele korzyści: pracownicy są mocniej zaangażowani w pracę, są bardziej samodzielni, czując się doceniani i bezpieczni są w stanie naprawiać własne błędy, a także są gotowi uczyć się nowych umiejętności. Dzięki temu organizacje są lepiej przygotowane do działania w trudnych warunkach. To inwestycja, która przynosi wymierne rezultaty.
Odbierając ostatnio córkę ze szkoły usłyszałam rozmowę pomiędzy 7-letnią dziewczynką i jej mamą.
- Mamo, a wiesz, że Pani ze świetlicy też ma na imię Iwonka?
- I co? Też taka niedobra jak Ty? - odpowiedziała mama...
Wszyscy zapewne czujemy, że takie zdanie, wypowiedziane bezmyślnie i prawdopodobnie bez złych intencji, niesie ze sobą duże zagrożenie. Córka rośnie w przeświadczeniu, że jest niedobra, a mama nie jest nawet zorientowana, jakie konsekwencje niosą podobne wypowiedzi. Ciągle się spieszy, martwi o to, jak poradzić sobie z codziennym życiem...
Słysząc ten krótki dialog pomyślałam: a jak to jest w biznesie? Na ile menedżerowie kontrolują swoje wypowiedzi i zachowania? I na ile rozwijają w swoich ludziach poczucie wartości i pewności siebie? Przecież liderzy też zmagają się z brakiem czasu, godzeniem różnych priorytetów i z zagrożeniami rynkowymi.
Wyzwania dla przywódców
Międzynarodowe badania przeprowadzone przez AchieveGlobal1 pozwoliły zidentyfikować siedem najważniejszych wyzwań dla przywódców:
Dynamicznie postępująca globalizacja - "Mam do czynienia z klientami, współpracownikami i dostawcami na całym świecie, to normalny stan rzeczy, jeśli chcemy osiągnąć sukces," powiedział jeden z biorących udział w badaniach liderów.
