Procesy rozwojowe w Volvo Polska - studium przypadku
Stymulowane zmiany
Dbanie o rozwój i motywację pracownika rozpoczyna się już na etapie jego zatrudnienia, a każda organizacja wypracowuje własne rozwiązania w tym obszarze. Warto jednak podkreślić, że za ten rozwój odpowiedzialny jest przede wszystkim sam pracownik. Organizacja może go jedynie w tym procesie wspierać.
Różnorodna struktura firmy Volvo Polska daje pracownikom ogromne możliwości rozwoju. Organizacja, wiążąc się z pracownikami, zakłada długofalową perspektywę współpracy. Jak procesy HR-owe pomagają realizować strategię firmy oraz wspierają rozwój pracowników?
Globalne polityki
- W polityce rozwojowej Volvo Polska kluczowe znaczenie ma przynależność firmy do światowego koncernu. Począwszy od misji, wizji oraz wartości, jakimi Grupa się kieruje (tzw. Volvo Way) i zgodnie z którymi dobieramy naszych pracowników, poprzez produkty firmy, przy tworzeniu których współpracuje wiele jednostek koncernu na całym świecie, aż po różne elementy zarządzania, które mają wpływ na postrzeganie Grupy Volvo jako dobrego i stabilnego pracodawcę - wyjaśnia Bożena Michońska, dyrektor ds. personalnych w Volvo Polska Sp. z o.o. - Rozwój pracowników wspierają też nasze wewnętrzne polityki. Przykładowo polityka otwartości, która w tym aspekcie przejawia się zasadą informowania o każdym wolnym stanowisku w pierwszej kolejności wewnątrz organizacji. Dotyczy to zarówno wakatów na rynku lokalnym, jak i globalnym. Poza tym po zamknięciu procesu rekrutacji każdy wewnętrzny kandydat dostaje informację zwrotną, co również umożliwia mu podejmowanie inicjatyw w zakresie rozwoju - dodaje.
