Rozwój pracowników w firmie telekomunikacyjnej P4 - studium przypadku
Migracje kadr
Nie ulega wątpliwości, że docenienie osiągnięć pracowników jest bardzo istotne dla ich zadowolenia. Często oczekują oni wymiernej nagrody, takiej jak szybki awans. Niektóre organizacje podpisują się pod takim myśleniem i nie poświęcają uwagi zmianom poziomym. W firmie P4 myśli się o tym temacie inaczej - i, jak wynika z corocznych badań satysfakcji pracowniczej, to się sprawdza.
Polskim operatorem sieci telefonii komórkowej PLAY jest P4 Sp. z o.o. 7,8 miliona klientów pod koniec 2011 roku zapewniło PLAY 15-procentowy udział i czwarte miejsce na rynku usług telekomunikacyjnych. Jednocześnie sieć zanotowała największy przyrost nowych użytkowników, a w pierwszych trzech kwartałach 2012 roku do PLAY przeniesiono około 600 tysięcy numerów. To jednak wciąż za mało - firma nastawia się na dalszą ekspansję, co wiąże się nie tylko z koniecznością przygotowania bardzo atrakcyjnych ofert, lecz także zwiększenia liczby pracowników. W 2011 roku w P4 pracowało około 2 tys. osób zatrudnionych w warszawskiej centrali firmy, jednym z trzech biur w Gdyni, Poznaniu i Katowicach oraz w salonach na terenie całego kraju. Ze względu na specyfikę działalności organizacji istnieje wiele stanowisk o podobnym poziomie. Taka struktura stworzyła konieczność przemyślenia tematu awansów i zarządzenia nimi w oryginalny sposób.
