Dokąd zmierzają e-szkolenia?
Rozmowa z Małgorzatą Czernecką, dyrektorem zarządzającym eHRP, współzałożycielką aliansu XY Learning Team, wiceprzewodniczącą Komisji e-learningu działającej przy Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
E-learning to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Czy są też inne korzyści?

Małgorzata Czernecka
E-learning pozwala firmom zmniejszyć koszty, szczególnie gdy trzeba przeszkolić dużą grupę pracowników, na dodatek w różnych lokalizacjach, z tego samego materiału i w bardzo krótkim czasie. Natomiast nie jest to jedyna korzyść, jaką menedżerowie HR i organizacje mogą uzyskać za pomocą nowych form rozwoju pracowników. Bardzo rzadko np. pamięta się, że szkolenia e-learningowe mogą pełnić pewną funkcję w motywowaniu pracowników. Jeden z menedżerów HR wskazał w przeprowadzonym przez XY Learning Team badaniu "Learning Problems - e-solutions...", że pracownicy przychodzą, prosząc o szkolenia, które w ich organizacji są płatne. Każdy dział ma budżet na wewnętrzne szkolenia on-line i to pracownik musi przyjść i złożyć wniosek o szkolenie. Czyli nie jest to dane, tylko trzeba się postarać. Inny menedżer wskazał, że jeśli pracownik chce dodatkowych szkoleń, musi najpierw zrobić te obligatoryjne. Można w ten sposób zmierzyć motywację pracowników do podnoszenia własnych kompetencji, ich zaangażowanie w samorozwój itp.
