Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
Oswajanie social media
Liczba osób korzystających w Polsce z mediów społecznościowych daje zatrudniającym ogromne możliwości pod kątem budowania wizerunku pracodawcy i rekrutacji. Na jakie pytania musi odpowiedzieć pracodawca przed wejściem do social media? Jakie główne zasady powinien poznać przed wejściem w ten kanał komunikacji?
Social media rządzą się całkowicie innymi prawami niż te obowiązujące w komunikacji prowadzonej poprzez portale pracy czy strony kariery. Dlatego przed rozpoczęciem działań należy dokładnie przemyśleć obecność pracodawcy w mediach społecznościowych, rozważyć wszystkie za i przeciw, odpowiedzieć na pytania dotyczące naszej organizacji oraz mieć świadomość, jak poprawnie i skutecznie prowadzić komunikację z kandydatami.
Siedem zagadnień przed rozpoczęciem działań
Poniżej przedstawiamy zestaw siedmiu głównych zasad w komunikacji w social media popartych doświadczeniami firmy Sii i Joanny Kucharskiej, dyrektora HR firmy Sii Poland. Firma została wyróżniona w I edycji konkursu Employer Branding Stars 2012 w kategorii "Najlepsze wykorzystanie social media"; prowadzi działania w takich mediach społecznościowych, jak Facebook i GoldenLine.
Po pierwsze, zasoby wewnętrzne
Przed utworzeniem profilu pracodawcy w serwisach typu GoldenLine, LinkedIn czy Facebook należy zadać sobie pytanie: Czy posiadamy zasoby ludzkie i czas, aby komunikować się z potencjalnymi kandydatami w sposób regularny i ciągły? Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, ile czasu i energii należy przeznaczyć na prowadzenie tej komunikacji i dbanie o profil, zaś samo założenie profilu nie jest równoznaczne z obecnością marki pracodawcy w mediach społecznościowych. Zasada jest następująca: lepiej nie mieć profilu pracodawcy niż mieć ten profil nieaktywny. Dlatego przed rozpoczęciem działań należy zastanowić się, jaki mamy pomysł na komunikację, kto z naszego zespołu będzie odpowiadał za działania w social media, przygotowywał kontent i regularnie tworzył jakościowe interakcje z kandydatami.
