Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru w PKO Banku Polskim - studium przypadku
Jeden bank, wiele pasji
PKO Bank Polski jest największym i jednym z najstarszych banków w Polsce. Przez wiele lat miał wizerunek stabilnej, ale nieco staroświeckiej instytucji. Najpierw w nowej odsłonie pokazał się w kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim, by niewiele później zgarnąć wór nagród jako najlepszy pracodawca w sektorze. Jak do tego doszło?
Zmiany zaczęły się od nowej identyfikacji wizualnej, która trzy lata temu odmieniła wygląd placówek Banku. Następnie opracowano kampanię reklamową, do udziału w której zaproszono znanego showmana i celebrytę Szymona Majewskiego. Jednocześnie wprowadzono nowe, innowacyjne produkty, takie jak IKO (bankowość mobilna) i odświeżono stare, sprawdzone marki, np. SKO (Szkolne Kasy Oszczędności). Dzięki oryginalnej i odważnej kampanii reklamowej Bank umocnił swoją pozycję w cechach istotnych dla marki, takich jak stabilność i duża sieć oddziałów, uzupełniając je o takie atrybuty, jak nowoczesność i dobra oferta produktowa. W efekcie, mimo kryzysu, odniósł duży sukces sprzedażowy, odnotowując znaczący wzrost liczby rachunków osobistych.
PKO Bank Polski zatrudnia ponad 25 tys. osób, co czyni z tej instytucji jednego z największych pracodawców w Polsce. 40 proc. załogi stanowią doświadczeni pracownicy powyżej 45. roku życia. Firmie zależało na przyciągnięciu młodych talentów i zdywersyfikowaniu zespołu. Ma to doprowadzić do stworzenia optymalnego DNA organizacji, na które składać się będą: doświadczenie, rozwój, dynamizm i innowacyjność, a także do umocnienia kultury korporacyjnej otwartej na zmiany i opartej na wartościach Banku.
