Uczenie przez doświadczenie w Grupie Żywiec - studium przypadku
Nauka między szkoleniami
Action Learning to nowa metoda rozwojowa, jeszcze rzadko stosowana na polskim rynku. Grupa Żywiec w ramach programu rozwoju menedżerów pierwszej linii realizowanego globalnie w całym Heinekenie wprowadziła ją z sukcesem do własnego arsenału narzędzi rozwojowych. Metoda polega na moderowanych sesjach wymiany doświadczeń i uczenia się na własnych przypadkach przez specjalnie dobierane grupy uczestników. Sesje odbywają się pomiędzy szkoleniami warsztatowymi i łączą się z nimi tematycznie.
Dwa lata temu Heineken, do której należy Grupa Żywiec, rozpoczęła realizację First Line Manager Development Program (FLM DP). Jest on wdrażany globalnie, co oznacza, że jego grupa docelowa liczy na całym świecie kilka tysięcy osób. W Grupie Żywiec na razie uczestniczy w nim pięćdziesiąt kilka osób.
- Docelowo chcemy, żeby przez ten program przeszło 300-400 osób. Mówimy o menedżerach pierwszej linii, team leaderach, którzy zarządzają minimum dwoma pracownikami podstawowego poziomu. Generalnie są to menedżerowie, dla których ten poziom menedżerski to pierwszy krok w ich karierze zawodowej. Ale to na początek, bo tak naprawdę po pierwszych etapach i wyraźnym sukcesie metody, wdrażamy te działania również dla menedżerów wyższych poziomów - deklaruje Robert Bębenek, dyrektor ds. rozwoju i rekrutacji w Grupie Żywiec.
Oryginalność programu
