Promowanie kultury różnorodności oraz wyrównywanie szans i możliwości kariery zawodowej dla wszystkich grup pracowniczych w Henkel Polska - studium przypadku
Opłacalna różnorodność
Różnorodność jest siłą napędową rozwoju firmy i osiągania sukcesów. Dzięki odmiennym sposobom myślenia i działania pracowników można osiągnąć lepsze wyniki biznesowe. Dlatego firma Henkel kładzie nacisk na różnorodność w swojej strategii biznesowej do 2016 roku.
Henkel to międzynarodowa firma kosmetyczno-chemiczna, której główna siedziba znajduje się w Düsseldorfie. Organizacja jest aktywna na ponad 100 rynkach na całym świecie w trzech obszarach biznesowych: środków czystości, kosmetyków oraz technologii powierzchniowych. Zatrudnia ponad 47 tys. pracowników na całym świecie, z czego ponad tysiąc w Polsce.

Agnieszka Bielawska, dyrektor HR w Henkel Polska.
Różnorodność częścią strategii
Firma Henkel podchodzi strategicznie do kwestii różnorodności, realizując jej założenia w kontekście płci, pochodzenia i wieku swoich pracowników. Należy także do sygnatariuszy polskiej Karty Różnorodności. Jest to międzynarodowa inicjatywa promowana przez Komisję Europejską, a organizacje, które zdecydują się podpisać Kartę, zobowiązują się tym samym do prowadzenia polityki równościowej i corocznego raportowania swoich działań oraz wyników w tym obszarze. Firma podpisała dokument, gdyż w pełni zgadza się z jego zapisami dotyczącymi między innymi zakazu dyskryminacji w miejscu pracy oraz zobowiązania do prowadzenia działań na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz gotowości do zaangażowania wszystkich pracowników oraz partnerów biznesowych w te działania.
